سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساده ترین و در عین حال مرسوم ترین روش های رزرو بلیط و هتل

تفاوت وایت لیبل و پلتفرم در چیست؟

در دنیای امروز، وسعت پیشرفت اینترنت به حدی بوده که بستر تجارت های بسیاری است. از جمله کسب و کار های مرتبط با این تکنولوژی، می توان سایت های خدمات یا فروش آنلاین را نام برد. یکی از حوزه های کسب و کار های آنلاین، سایت های رزرواسیون هستند. در این جا ارتباط این سایت ها با مفهوم وایت لیبل و پلتفرم توضیح خواهیم داد. همچنین تفاوت وایت لیبل و پلتفرم را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

وایت لیبل ( white label ) یا برچسب سفید چیست؟

امروزه وایت لیبل یکی از روش های پر طرفدار در بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی است. پیاده سازی وایت لیبل برای فروش و استفاده از محصولات و خدمات موجود در بازار گاهی باعث می شود برخی از شرکت ها یا یک صنف کاری، نام تجاری (آرم) خود را از محصول نهایی حذف، و آن را جایگزین نام تجاری و هویت درخواست شده توسط خریدار کنند؛ به این صورت افراد محصول شرکتی را خریداری می کنند که آرم آن روی محصول درج شده است . وایت لیبل نوعی وبسایت ساده ی طراحی شده است که به عنوان نمایندگی فروش و عرضه خدمات و محصولات به صورت آنلاین در محیط اینترنت شناخته می شود. این وبسایت تحت یک قالب آماده در قسمت جستجوگر و رزرواسیون سایت مربوطه طراحی شده و خدمات بسیاری را به کاربران عرضه می کند.

شرکت های تجاری مختلف با قرار دادن نام تجاری و برند خود در سایت طراحی شده آماده درآمد زایی و فروش بیشتر محصولات هستند و کاربران به راحتی در محیط کار یا خانه تنها از طریق مراجعه به این سایت با نام و نشان مورد نظر، خریدشان را انجام داده و منافع و سود حاصل از این خرید و فروش بین کاربر و شرکت انتخابی تقسیم خواهد شد.

همچنین باید بدانیم که پیاده سازی و اجرای این بخش از رزرواسیون نسبت به وب سرویس قابلیت و کاربرد زیادی نداشته و تنها به منظور رزرو و فروش آنلاین خدمات مورد نظر ایجاد شده است. این کار ضمن حفظ سرمایه، وقت و انرژی کمتری را از کارکنان شرکت خواهد گرفت. سرویس وایت لیبل به عنوان فاکتوری بسیار مهم و مناسب در عرصه رقابت تجاری شناخته شده و شرکت های مختلف با نام و برند مختص خود از آن برای فروش و عرضه خدمات به صورت آنلاین استفاده می کنند. این سرویس هزینه ی کمتری را برای بکارگیری لایسنس نیاز داشته و استفاده از آن بدون شک باعث کاهش هزینه های اضافی در تولید یا استخدام نیروی کار خواهد شد.

وایت لیبل

امکانات وایت لیبل سایت رزرواسیون بلیط ( اتوبوس، قطار، هواپیما ) و هتل ها

برچسب سفید از ساده ترین و در عین حال مرسوم ترین روش های رزرو بلیط و هتل است که اطلاعاتی جامع در خصوص نحوه ارتباط با خرید بلیط و هتل، خدمات و امکانات آن براساس نیاز مشتریان در اختیارشان قرار خواهد داد. راه اندازی این نوع سیستم ها کمک بزرگی خواهد کرد تا دفاتر گردشگری به شعبه ای 24 ساعته و آنلاین تبدیل شده و خدماتی را در بستری جامع و بین المللی در آن فعال کنند . این کار ضمن اینکه امکان دریافت خدمات لحظه ای در هر نقطه از دنیا برای بازدید کنندگان و مشتریان در خانه یا محل کارشان فراهم خواهد کرد؛ اطلاعات مفید دیگری از مقاصد و سایر خدمات سایت در اختیار عموم قرار خواهد داد.

  • امکان نمایش، رزرو و خرید بلیط در همان لحظه به همراه دریافت بلیط با لوگو و سربرگ شما
  • امکان ثبت نام کاربران
  • رزرواسیون هتل های داخلی و خارجی
  • گزارش فروش بلیط
  • فهرست تراکنش ها
  • استرداد آنلاین بلیط ها و هتل ها تحت شرایط تعیین شده
  • پنل مدیریت و حسابداری

پلتفرم چیست؟

احتمالا اصطلاحاتی چون کسب و کارهای پلتفرمی را شنیده اید. پلتفرم یک واژه انگلیسی بوده و در لغت به معنای سکو است. امروزه کسب و کار های زیادی، از مدل کسب و کار های پلتفرمی هستند. اگر کسب و کارهای پلتفرمی را با توجه به معنی لغوی آن شرح دهیم، باید چنین بگوییم : پلتفرم ها، سکوهایی هستند که فرصتی برای بهتر دیده شدن در اختیار کسب و کار ها و افراد قرار می دهند.

پلتفرم

پلتفرم چه ویژگی هایی دارد؟

پلتفرم و وایت لیبل تفاوت هایی با هم دارند. در ادامه پیش از بررسی تفاوت بوایت لیبل و پلتفرم، نکاتی در خصوص پلتفرم را مطرح می کنیم.

  • پلتفرم، نوعی کسب و کار است.
  • همچنین از طریق تعامل، ارزش آفرینی می کند.
  • بخش مهمی از نقش پلتفرم، تعیین زیر ساخت مناسب برای به وجود آمدن این تعاملات و چارچوب های حاکم بر آن ها است.
  • پلتفرم، این تعامل را میان تولید کنندگان و تامین کنندگان اصلی با مصرف کنندگان نهایی ایجاد می نماید.

همان طور که به نظر می رسد، اصلی ترین نقش پلتفرم، ایجاد یک رابطه میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان است. این تعامل را می توان جایگزینی برای تولید و عرضه محصولات و خدمات دانست. وجود این تعامل، اصلی ترین تفاوت وایت لیبل و پلتفرم است.

خدمات شرکت سیتی نت:

تفاوت وایت لیبل و پلتفرم

  • پلتفرم ها بر خلاف وایت لیبل ها منعطف هستند

وایت لیبل برای شرکت هایی چون شرکت های گردشگری که به طور همزمان چندین خدمت را ارائه می کنند، مناسب نیست. چرا که اینگونه شرکت ها به شکل همزمان خدماتی چون ارئه بلیط های مختلف، تور و هتل را در اختیار کاربران خود می گذارند. از طرفی شرکت های فعال در حوزه گردشگری، استفاده از پلتفرم های سیستم های رزرواسیون آنلاین را مناسب تر می دانند. چرا که همان طور که گفته شد، پلتفرم ها انعطاف بالایی داشته و می توانند نیاز های سایت هایی تخصصی چون سایت های گردشگری را بر طرف نمایند. از جمله خدماتی که ارائه آن ها برای سایت های گردشگری حیاتی است، می توان به ارائه لیستی از هتل ها، تور ها، پرواز ها و بلیط قطار و اتوبوس ها اشاره کرد. به این ترتیب که این گونه سایت ها، برای ارائه خدمات خود، از سایر سایت های مرتبط استفاده کرده و سودی حاصل از کمیسیون به دست می آورند. این مورد تفاوت وایت لیبل و پلتفرم را در ادامه، کامل تر توضیح می دهیم.

تفاوت وایت لیبل و پلتفرم

  • وایت لیبل ها، مشتریان آژانس های گردشگری را از آن ها می گیرند

یکی دیگر از مواردی که به عنوان تفاوت وایت لیبل و پلتفرم عنوان می شود، قدرت ضبط اطلاعات مشتریان است. وایت لیبل ها، تمامی اطلاعات تماس کاربران از جمله آدرس ایمیل و شماره تماس را در اختیار تامین کننده اصلی می گذارند. این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی، مخاطبان به جای شرکت های گردشگری، تامین کننده های اصلی خدمات را برای خرید هایشان انتخاب کنند. این در حالی است که پلتفرم ها تحت هیچ شرایطی، اطلاعات کاربران را در اختیار تامین کنندگان خدمات سایت های گردشگری نمی گذارند. در پلتفرم ها، تمامی اطلاعات کاربران، برای سایت های گردشگری حفظ می شود. این امر به بقای این سایت ها کمک کرده و نه تنها از مشتریانشان نمی کاهد، بلکه قدرتشان را نیز بیشتر می کند.